Kipas Susah Mati

20 August 2011

KeLebihan Coca-Cola

Fakta seperti yang tersenarai di bawah adalah kajian saintifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan / sosial di USA dan Britain .


1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi air coke. Ia akan hancur atau hiLang sama sekaLi dalam masa dua hari . ( eLok untuk yang berniaga sup tulang! )

2. Untuk mencuci tandas : Tuangkan setin air coke ke dalam mangkuk tandas dan biarkan selama sejam . Kemudian flushkan. Kesan kotoran akan hilang kesan daripada tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian biLa sabun cuci tandas habis . (agak-agak boleh buat sabun mandi tak ? )

3. Untuk menghilangkan karat di bumper untuk kereta jenis chrome. Lap bumper kereta denga aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesan karat hilang !

4. Untuk menghilangkan kesan hakisan pada nut/skru betri kereta. ( Tuang saja air Coke, mesti terkejut tengok kesan tu hilang )


wah ! sedap kan ??

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat. Tuangkan saja air Coke , sure longgar skru tu.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak atau lekit pada pakaian. Tambahakan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. ( Then bolehlah minum air Coke berperisa Dynamo . haha )

7. Cermin kereta berdebu , habuk dan mlekit ? Celup tuala dengan air coke dan lap . ( Jimat duit beLi pencuci cermin kat kedai aksesori , mahaL tuh ! )

8. Bahan untuk melebur. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid . Ia mempunyai ph 2.8. Ia boleh meleburkan paku dalam masa 4 hari . ( Kilang besi mesti suka nih )

9. Mempunyai asid yang boleh menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan di mana merupakan punca utama ke arah penyakit osteoporosis. Cuba lihat lori yang membawa air Coke dalam lori tangki, pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Berbahaya" atau "Bahan Penghakis: bahaya" . Lori ini diselaputi bahan penghakis daripada terhakis. Jangan la gatai-gatai nak parking kereta dekat-dekat dengan lori ni . ( Silap-silap tengah drive kereta putus dua . muahaha )

10. Kandungan gula dalam setin air coke ialah 18 sudu . Try la bancuh air kopi kat rumah letak 18 sudu gula . Apa rasa bro ? sedap ? haha . Tapi cuba tambah dengan citric asid . Mesti minum sambil tersenyum . Pastu tambah pLak ais . . wah ! mesti rasa macam minum kopi berperisa Coke. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum itu tidaklah terlalu manis. Lidah dengan otak pun kena tipu . Sama-sama kena tipu.

11. Cuba rendamkan gigi dalam satu mangkuk Coke. Pasti gigi tu hilang/ lebur dalam masa 24-49 jam. (Yang mana sakit gigi , boleh lah kot try cara ni . Kot-kot tak payah gi cabut gigi kat kLinik lagi . haha)

12. Di Negeri Andhra Pradesh dan Cattisgarh, India , para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh s
erangga perosan dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun perosak la plak ! ( Sapa ada tanam cili kat rumah try la sembur dengan coke. Cili tu mesti rasa pedas manis agaknya? )


fuh ! terangkat beb !


Fuh ! Jadi , sambil-sambil kita minum Coke tu boleh la kita cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas, sembur seranggadan lain-lain pada masa yang sama.
Kot-kot tak caya , try la buat tengok kat rumah .

Amacam , nak minum lagi ? ? Lu pikio lah sendiri .

Sekian .

5 comments:

saya afiqah laa (: said...

perghh!dasat owh..

naseb memang dr dulu ta suke coke!

Huda Yazid said...

k.fai
coke sdap !
hukkk

Soul Seeker said...

waahhh info menarik ni!

cikpija pun tak penah suka minum coca cola, gas tinggi sangat.

budakbandunglaici said...

pergh..nasib baik tak minum coke. minum air sarsi je.

Aisyah Nabilah Alias said...

salam...

dear...sya share kat sini..

http://cikgadisapple.blogspot.com

:)

kami bersama

Daisypath Anniversary tickers