Kipas Susah Mati

20 August 2011

BETUL KE KITE SAYANG DIE ?



LELAKI EGO KALAH AKHIRNYA .




Seorang wanita telah bernikah dengan kekasihnya dan acara pernikahan mereka amatlah megah . Semua kawan-kawan dan ahli keluarga hadir menyaksikan dan menikmati hari yang berbahagia itu . Suatu acara yang luar biasa dan amat mengesankan . MempeLai wanita sungguh anggun dengan gaun putihnya manakaLa si jejaka segak dengan tuxedo hitamnya . Setiap mata yang memandang setuju mengatakan mereka adalah pasangan yang bersungguh-sungguh saling mencintai . Beberapa buLan kemudia si suami bertanya kepada si isteri . . . . . . .


" Sayang , abang baru membaca sebuah artikel dalam majalah bagaimana cara untuk memperkuatkan hubungan dan tali pernikahan kita ." Katanya sambil menunjukkan keratan artikeL tersebut .


"KIta akan sama-sama mencatatkan hal-hal yang kita kurang sukai tentang pasangan kita .
Kemudian kita akan membahas bagaimana kita mengubah hal-hal tersebut dan membuatkan perkahwinan kita lebih bahagia . . . . "


Isterinya bersetuju dan mereka mula memikirkan hal-hal daripada pasangannya yang mereka tidak sukai dan berjanji tidak aka tersinggung ketika pasangannya mencatatkan hal-hal yang kurang baik kerana ia adalah untuk kebaikan mereka bersama .


Malam itu mereka berpisah tidur dan mencatatkan apa yang terlintas dalam benak masing-masing . Keesokan paginya , mereka bersedia membincangkan haL tersebut ketika bersarapan .


" Abang mulakan dulu ya ? " kata si suami .


Lalu mengeluarkan senarainya . Banyak sekali yang ditulisnya , sekitar 2 mukasurat . Ketika dia sedang membacakan satu persatu haL yang dia tidak suka tentang isterinya , dia meLihat air mata isterinya mula mengaLir .


" Maaf , apakah abang harus berhenti ? " tanya si suami .

" oh tidak , teruskan saja . . . . " jawab si isteri .


Lalu si suami meneruskan pembacaannya dan kembali melipatkan kertasnya dengan manis di atas meja dan berkata , " sekarang giliran sayang pula "

Dengan perlahan si isteri berkata ,


" Sayang tidak mecatat sesuatu pun di atas kertas ini . Sayang berfikir bahawa abang sudah sempurna dan sayang tidak ingin merubah diri abang . Abang adalah diri abang sendiri . Abang adalah baik dan kacak di sisi sayang . Tiada satu pun daripada peribadi abang yang sayang rasakan kurang . "


Si suami tersentak dan tersentuh hatinya dengan pernyataan dan ungkapan cinta serta isi hati isterinya . Isterinya menerima dirinya seadanya ! Dia tertunduk lalu menangis .

p/s : Sebelum kita mencari kekurangan orang lain , cari
Lah kekurangan dir sendiri terlebih dahulu . Adakah kita cukup SEMURNA untuk dibandingkan dengan orang lain ? Kalau YA jawapannya , maka kita berbohong .

" Hakikatnya orang-orang yang menyayangi kita adalah kerana kelebihan kita dan menerima segala kelemahan kita , sudah pasti orang ini amatlah ikhlas menyayangi kita . "

The wold means everything to me and u are my wold
I Love You ! >.<

5 comments:

Khairull-Dean said...

hebat cerita nie.... hehehee... thanks 4 sharing... :)

Fairus Ibrahim said...

my tears fLowed out when writing this entry . sadis ! haha T_T

thetasara said...

suka! :)

A y e s h a Ramlee said...

TQ so MUCH

Lia-De-Pinky-Leo said...

sedihnya... huuhu///

kami bersama

Daisypath Anniversary tickers