Kipas Susah Mati

29 August 2011

Nyaris BergeLar Pembunuh .


hui kau tajuk ! hahaha . betoL doe !

ah okey , AssalamuaiLaikum .
1st of aLL , SeLamat Hari Raya AidiLfitri , maaf zahir & batin .
Mintak maaf kaLau aku ade buat saLah , terkasar bahasa dengan korang .
Jangan simpan daLam hati , bahaya !
Takut nanti boLey bawak sakit jantung . ahaha !
0-0 ye kawan !


Orait ! Let's go through the titLe .
Ouh petang tadi aku hampir jadi pembunuh !

Guess what ?
Aku langgar orang .
Eh bukan ! orang langgar aku . Tu lebih tepat rasanya .

Al-kisah . . . cerita bermula .

DaLam orang sibuk berpusu-pusu keLuar ke bandar nak beLi itu dan ini . .
DaLam keadaan jaLan jem . . .
Aku pun sibuk jugak nak menambahkan biLangan kenderaan yg sememangnya dah macam semut yg tengah menghurung cokLet ! kah kah kah . . . .

Okey aku sebenarnya tade feeL pun nak keLuar petang tadi memandangkan jaLan jem giLa bak hang ! And aku pun dah keluar before that .
Tapi disebabkan permintaan ayahanda terchenta , suruh beLi barang , aku gagahkan jugak keLuar . ergHhh !

DaLam perjaLanan baLik , aku tergerak hati nak menyinggah tengok kakak aku buat kek kat rumah mak dia . Nak menyibuk , mengorat kek cokLat . =p
Macam biasa la , dah nak membeLok , kasi on signaL lah . Aku kan driver yang berhemah . hehe ~
Dalam tengah syok layan lagu raya ,
dah tak pandang side mirror , terus saja beLok nak masuk titi .

Mana nak sangka ada orang nak potong kiri wey !
Undang-undang apa kau pakai budak ? ? !

Aku terkedu biLa dengar bunyi kedebam ! !
Ouh My Godness ! wut I've done ? ? !
DaLam masa lebih kurang 3 minit aku tengok budak tu langgar kete aku , then die hiLang kawaLan atas titi tu . Then die langgar puLak tebing titi tu .
tHen yang tak boLeh tahan , depan mata aku , budak tu meLambung lebih kurang 2 meter ke udara dan seterusnya masuk daLam parit !

Bila teringat baLik , macam nak masuk acara renang lah puLak budak ni . adeh !
Aku terkedu 10 minit , senyap daLam kereta dan hanya memandang kosong budak tu jatuh daLam parit . kejam giLa kan ?
Blur sebentar tak tau nak buat apa .

Then aku keLuar dengan dengan lutut yang rasa dah longlai , dengan kaki yang dah rasa tak berpijak di bumi yang nyata . perghh ayat ! hahaha =p
Aku terduduk tengok orang ramai tengah berusaha angkat budak tu dari daLam parit .
1 je aku fikir . . . . haih ! astaghfiruLLah . . . . .

Aku muLa menangis . Takut wey ! Jadi apa2 mati aku .
Then aku caLL abah . Abah datang amik aku pegi buat report .
DaLAm pertengahan jaLan , bapak budak tu caLL abah aku merayu jangan buat report .
Bapak budak tu cakap die sanggup bayar bape pun .
You know why ? ?

Ni lah padah budak zama
n sekarang .
1 . Lesen tak da
2. HeLmet tak pakai
3. Potong kiri .

Kan dah tak memasaL beraya kat hospitaL . . .
Kan dah tak memasaL beraya dengan kaki & tangan yang patah . . .






Kesian kau budak , sory sangat2 . Kenapa kau bawak laju sangat . . .

Abah aku seorang abah yang paLing baik kat dunia ni . Dia tak pernah marah & berdendam waLau teruk macam mana pun orang buat kat dia .
Dengan baik hati , dia maafkan & settLekan kes tu . Tak jadi pegi buat report .
And dia tak nak apa2 pun ganti rugi .

Ok lah budak , take care ! Mintak maaf ok . nanti free kami pegi tengok kau . Semoga cepat sembuh .

p/s : Kepada semua , semoga gembira beraya dengan orang-orang tersayang .

1 comment:

Unknown said...

wah wah. nice entry ni :) ape kate, share kan link ni kat segmen http://fyapelangi.blogspot.com/2011/09/segmen-aku-mahu-readers-setia.html sambil meningkatkan followers ! ehem ehem. semestinya ade hadiah :)

kami bersama

Daisypath Anniversary tickers